Home Alcoià Generalitat licita el projecte d’ampliació de la CV-60 per a executar-lo a...

Generalitat licita el projecte d’ampliació de la CV-60 per a executar-lo a partir de la següent legislatura

387
0
SHARE
Una de les vies que dona accés a la CV-60 cap a La Safor.

La Consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat que “la Generalitat ha fet pública la licitació del projecte constructiu per al desdoblament de la CV-60, a l’enllaç de l’A-7 a l’Olleria fins l’entorn de Terrateig”. Segons la consellera, és “un pas necessari i imprescindible que ens permetrà avançar al calendari per poder iniciar les obres en aquesta propera legislatura que en pocs mesos comença”.

Així, ha assenyalat que “seran 23 quilòmetres en total entre els dos extrems, un tram -per la Vall d’Albaida- en què invertirem més de 65 milions d’euros del total de prop de 150 milions que destinarà la Generalitat a tota la carretera CV-60, que és eix vertebrador de les comarques centrals i de la connexió amb la resta de les províncies de València i d’Alacant”. El projecte va donar passos seriosos endavant al 2020 amb la previsió d’execució en 2021, cosa que no es va materialitzar.

Per a la consellera, “conforme avancem en aquest projecte, saldem un deute” amb aquestes comarques. En opinió de Rebeca Torró, les administracions públiques “tenim l’obligació de donar resposta a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes” i ha afegit que amb “les actuacions que estem duent a terme al voltant de la carretera CV-60, des de la Generalitat anem a garantir que, en pocs anys, tinguen una infraestructura de connexió viària segura, vertebradora i millorada”.

De la muntanya alacantina a la costa sud de València

La CV-60 és un dels eixos principals de la xarxa de carreteres autonòmica i permet connectar, d’oest a est, les comarques de l’Alcoià, el Comtat, la Vall d’Albaida, la Costera, la Safor i la Marina. Discorre des de la connexió amb l’autovia A-7, a l’altura dels túnels de l’Olleria, finalitzant a la intersecció amb la carretera CV-680.

El tram L’Olleria-Terrateig, de calçada única amb un carril per sentit i control total d’accessos amb enllaços a diferent nivell, és un dels quatre trams que actualment presenta la CV-60. El contracte del projecte constructiu per a la duplicació de la carretera CV-60 L’Olleria-Terrateig es planteja en tres lots independents.

Un primer lot que abastaria el tram primer, L’Olleria-CV-62; un segon lot, Tram 2: CV-62-Castelló de Rugat; i un tercer lot Castelló de Rugat-Terrateig. En aquesta contractació del servei es pretén, partint de la solució recollida al Projecte Bàsic redactat, elaborar els Projectes de Construcció. Aquests inclouen totes les modificacions que es deriven del compliment de la normativa vigent per a cadascun dels trams definits als lots.

Remodelació dels enllaços

Entre l’inici de l’actuació fins a la fi i la connexió amb el tram ja duplicat, la CV-60 connecta amb la xarxa viària de l’entorn per mitjà de huit enllaços, set dels quals, exceptuant-ne l’enllaç un amb l’A-7, hauran de ser remodelats en major o menor mesura per motius de traçat.

La secció tipus de la duplicació al projecte bàsic es preveu amb dues calçades separades de 7 metres d’amplada. Les dimensions de la mitjana i les bermes són variables segons trams i estan condicionades per les dimensions de la carretera actual i de les estructures existents sota les quals discorre. Els projectes de construcció inclouen l’execució d’un tram de carril bici de 3 metres d’amplària.