El turisme s’ha fet amb un espai rellevant en el teixit econòmic de les comarques de la muntanya alacantina. Durant anys, l’aposta exclusiva del sol i la platja com a atractius únics de la província d’Alacant va dificultar el que hui és una realitat. Però la diversificació de les destinacions ha posicionat el turisme d’interior com a nou eix econòmic per a les poblacions implicades. Entre elles es troben les de l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla, i en algunes d’elles es formen els que en el futur seran els operadors turístics de la zona.
Un dels centres que s’encarrega d’aquesta tasca és l’IES Serra Mariola de Muro, que ha celebrat una jornada de divulgació turística. Ho ha fet en torn a una proposta desenvolupada per dos amants de les muntanyes, i més concretament de la Mariola. Ells han sigut els que han dividit l’experiència turística per a descobrir aquest paratge natural de l’interior alacantí en 6 etapes que la travessen de punta a punta. Un reclam per a fer veure als estudiants que tenen possibilitats en el sector del turisme a pocs quilòmetres de les seues localitats natals.
Eina per a l’emprenedoria turística
‘La Volta a la Mariola en 6 dies’ divideix en 6 etapes la visita als principals llocs d’interès relacionats amb el parc natural. El projecte busca fer veure als alumnes del cicle d’FP de Turisme que poden oferir productes tangibles als seus potencials clients. Es tracta d’una eina que han conegut mitjançant diferents xerrades, i que busca tant fomentar l’emprenedoria en el turisme de l’interior alacantí com el respecte i el coneixement de la natura.
Alcoi, Cocentaina, Muro, Agres, Bocairent i Banyeres són les localitats que visita aquesta ruta, que para atenció al patrimoni i la gastronomia de cadascuna d’elles.