Home Alcoi La xifra d’usuaris dels transport urbà d’Alcoi retorna a dades anteriors a...

La xifra d’usuaris dels transport urbà d’Alcoi retorna a dades anteriors a la pandèmia de la Covid19

704
0
SHARE
Un autobús urbà d'Alcoi transita per la Plaça d'Espanya.

El nombre d’usuaris del servei d’autobús urbà a Alcoi es manté a l’alça i la xifra registrada en els cinc primers mesos d’enguany supera a la comptabilitzada en el mateix període de 2019, és a dir, abans de la pandèmia que es va declarar en 2020. Així, des de gener i fins a finals de maig d’enguany han utilitzat l’autobús urbà un total de 764.934 passatgers, que suposen 27.460 més que en els cinc primers mesos de 2019.

A més, aquest mes de maig ha suposat un important increment respecte al mateix mes de l’any passat, amb un creixement de 32.630 viatgers, la qual cosa suposa un 23% més. De fet, els cinc primers mesos de 2023 han experimentat augments en relació amb els de 2022, que han sigut del 20,81% al gener, del 14,14% al febrer, el 25,06% al març, el 19,01% a l’abril i l’apuntat 23% al maig. Així, enguany, al gener s’han contabilitzat 135.820 viatgers, un total de 144.070 al mes de febrer, 175.662 en març, un total de 134.894 a l’abril i  174.488 durant maig.

Des de 2015 i fins que va arribar la pandèmia, l’autobús urbà alcoià venia registrant un augment de viatgers. En 2021 ja es va iniciar una recuperació de viatgers, seguint aquesta línia ascendent en 2022, quan el servei va comptabilitzar un total d’1.524.928, que suposen 255.441 més que en 2021 i un creixement del 20%. Ara, des de principi d’any, la tendència continua sent a l’alça i a hores d’ara està per damunt de la xifra de 2019.

Descomptes en els abonaments

Han sigut diverses les mesures posades en marxa pel govern municipal per a millorar el servei. A principis de la passada legislatura es van posar en marxa els abonaments per a diferents col·lectius, com la tarifa bàsica de 3 euros mensuals o 30 euros a l’any per a escolars de menys de 17 anys, pensionistes i aturats sense prestació; i la segona tarifa de 4 euros al mes o 40 anuals destinada a estudiants d’entre 17 i 26 anys.

D’altra banda, des de l’1 de febrer i fins al 30 de juny s’està aplicant un descompte del 50% en els bons multiviatges i els bons mensuals de l’autobús urbà. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana finança un 30% del preu i l’Ajuntament assumeix el 20% restant, mentre que durant el mes de juliol el descompte serà del 20% a càrrec de les arques municipals.

Servei de vesprada al Poliesportiu

Per altra banda, al febrer es va posar en marxa l’autobús al poliesportiu municipal Francisco Laporta a les vesprades entre setmana, una proposta del Pressupostos Participatius. El servei ha estat en funcionament de manera gratuïta fins a fa uns dies, que és quan ha finalitzat la temporada, perquè es tractava d’un període de prova i se sufraga amb la partida dels Pressupostos Participatius. Una vegada es valore el resultat del servei, es determinarà la seua continuïtat i si continuara ja es pagaria.

El Regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, assenyala que “per a un govern que aposta per una mobilitat sostenible, que l’autobús vaja guanyant viatgers és una satisfacció. La pandèmia va suposar un fre al creixement que s’estava registrant, però afortunadament hem eixit d’ella de manera molt positiva. Des de 2021 estem creixent i les dades dels cinc primers mesos d’enguany són fins i tot millors que les de 2019”.

D’altra banda, recordar que està ultimant-se el nou servei d’autobús urbà. Entre les millores que inclou està la renovació completa de la flota, el servei directe a l’hospital des de tots els barris, accés a la piscina municipal, i als centres educatius de La Salle, Horta Major i Andreu Sempere. També inclou la connexió al cementeri i poliesportiu el cap de setmana des de tots els barris.