Home Alcoià El Consell de Ministres dona llum verda a la inversió de 117M€...

El Consell de Ministres dona llum verda a la inversió de 117M€ per a renovar 64km de la línia fèrria Alcoi-Xàtiva

425
0
SHARE
Un tram de la línia fèrria que uneix Alcoi i Xàtiva.

A mitjans del 2022, l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF) va confirmar una inversió milionària per a la línia fèrria que uneix les ciutats d’Alcoi i Xàtiva. Aquesta infraestructura porta molt temps sent deficitària, entre altres coses per la manca d’inversions que la fan lenta i, per tant, poc atractiva per als viatgers. Durant dècades, diferents moviments socials han tractat de reivindicar millores per a la línia a l’interior alacantí.

L’anunci fou interpretat en positiu a l’Alcoià, El Comtat i la Foia de Castalla, tot i que sense llançar les campanes al vol. Abans d’aquest anunci hi han hagut altres que no s’han materialitzat o bé ho han fet parcialment. Però aquesta vegada pareix que va de bo, i ADIF ha anunciat la major inversió de la història recent de la infraestructura. Es tracta de 117M€ -xifra inferior als 150 anunciat en 2022- que ha validat el darrer Consell de Ministres.

Treballs integrals en un tram de 64km

Aquesta suma permetrà escometre treballs integrals en un tram de 64 quilòmetres de línia entre les dos ciutats. De fet, la infraestructura estarà tancada, previsiblement, des dels darrers mesos d’enguany i durant pràcticament tot 2024. Un període durant el qual es substituiran les travesses de fusta per altres de formigó, l’ampliació dels túnels i la renovació dels ponts de ferro que poblen la línia. No es tracta, per tant, de treballs parcials.

Així mateix, també es renovaran tots els aparells de control del trànsit ferroviari al llarg del tram en qüestió, es comprovaran tots els elements de drenatge i s’ampliaran els andens en les estacions de la línia. Tot per a retallar els temps de trajecte i a atraure a més usuaris a una línia fèrria més sostenible. Les obres també garantiran la regularitat dels combois i facilitaran les tasques de manteniment en una infraestructura considerada com una de les més lentes de tot el país.

Aquesta inversió ha sigut ben rebuda a la muntanya alacantina, que des de fa dècades ve reivindicant un tren en condicions que facilite tant el trànsit de persones com de productes elaborats a la zona. De fet, inclús s’han plantejat projectes per a unir les ciutats d’Alcoi i Alacant amb tren.